zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Sanok
Adres: ul. Kościuszki 23, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: k.kaczak@gminasanok.pl
tel: 134 656 551
fax: 134 656 553
Dane postępowania
ID postępowania: 2023/BZP 00197568/01
Data publikacji zamówienia: 2023-04-28
Termin składania wniosków: 2023-05-15   
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 6 miesięcy
Wadium: -
Oferty uzupełniające: TAK Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 60%
WWW ogłoszenia: http://gmina.sanok.com.pl/bip Informacja dostępna pod: http://gmina.sanok.com.pl/bip
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45233140-2 Roboty drogowe
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o.o.
Sanok
1 012 873,00
0,48
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2023-06-05
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45233140
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 012 873,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 012 873,00 zł
Ilość złożonych ofert:
3
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 012 873,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 130 258,00 zł

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SANOK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440749

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 23

1.5.2.) Miejscowość: Sanok

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 134656551

1.5.8.) Numer faksu: 134656553

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kaczak@gminasanok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gmina.sanok.com.pl/bip

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66411a8f-e58f-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00197568

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00094159/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sanok

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sanok

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika.
Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin” https://www.platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz zapoznał i stosuje się do instrukcji składania ofert dostępnej po likiem w zakładce „Instrukcja” https://www.platformazakupowa.pl/strona/46-instrukcje i SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje,że:
1)administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Wójt Gminy Sanok z siedzibą: ul. Kościuszki 23, 38-50 Sanok.
2)we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych poprzez e-mail: iod@gminasanok.pl lub telefonicznie 0134656579.
3)dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4)odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5)dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
6)obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7)w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8)Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
9)Wykonawcy nie przysługuje:
−w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
−na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust.1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art.16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.8.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce”.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę dróg gminnych wraz z oświetleniem w miejscowości Bykowce, na terenie której funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. Przebudową zostanie objętych 15 ulic: Wiśniowa, Kwiatowa,Łany,Tarnowieckiej,Ogrodowa, Różana, Polanki, Zaręby, Kościelna, Jasna, Marii Spanily, Sanowa, Piaskowa, Zielona, Źródlana. Długość wszystkich ulic wynosi 5,19 km. Dodatkowo wykonane zostanie oświetlenie uliczne obejmujące instalację 26 szt. latarni z energooszczędnymi oprawami typu LED. Inwestycja została zainicjowana przez radę sołecką wsi Bykowce, która do Gminy Sanok wniosek o uwzględnienie przebudowy infrastruktury drogowej oraz budowy oświetlenia, jako istotnej nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie wsi. Realizacja projektu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców wsi Bykowce. Funkcjonujące wiele lat gospodarstwo rolne doprowadziło do znaczącej degradacji infrastruktury wsi, w szczególności dróg i przestrzeni użytkowej. Dzięki realizacji projektu poprawi się przepustowość komunikacyjna i drożności sieci drogowej, jakości środowiska naturalnego poprzez redukcję zanieczyszczenia powietrza, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego poprzez budowę nowego oświetlenia. Miejscowość zyska na atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej, a także znacznej poprawie ulegną warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Projekt uwzględnia instalację energooszczędnego oświetlenia ulicznego w technologii LED. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie niskiej emisji. Projekt uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania zapewniając wygodne użytkowanie bez wysiłku dla największej ilości osób bez konieczności adaptacji. Realizacja projektu poprawi mobilność mieszkańców oraz poprzez obniżenie krawędzi jezdni i jej poszerzenie zniweluje bariery architektoniczne, umożliwiając osobom niepełnosprawnym wygodniejsze poruszanie na wózkach inwalidzkich. W efekcie projekt ułatwi wykonywanie codziennych czynności życiowych zapewniając maksymalną równość i dostępność. Projekt bezpośrednio oddziałuje na populację 909 osób (mieszkańcy: Bykowiec), co stanowi 5,01 % ogółu mieszkańców Gminy Sanok. Podsumowując, realizacja projektu ma bardzo pozytywny wpływ na mieszkańców wsi Bykowce.
3. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę drogi gminnej „ul. Tarnowieckiej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe);
- - przebudowę drogi gminnej „ul. Kwiatowej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe).
- kompleksową obsługę geodezyjną na etapie realizacji umowy i po jej wykonaniu, w szczególności wytyczenie geodezyjne i urządzeń do wbudowania.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarach robót stanowiących załączniku Nr 1 do SWZ.
W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów). Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) należy sporządzić zgodnie z pkt 13.4 SWZ.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową, przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6. 2.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych- edycja trzecia - PGR w wysokości 98 % przewidywanej wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 2 % przewidywanej wartości Inwestycji.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Jeżeli w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego zajdzie konieczność wykonania zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, a stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego, Zamawiający w oparciu o przepisy art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie dotychczasowemu wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zakres ww. robót budowlanych będzie obejmował rozszerzenie zamówienia podstawowego w przypadku uzasadnionej potrzeby.
Dokładny zakres i warunki zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia zostaną określone odrębną umową, a decyzja o jego udzieleniu zależna będzie od postanowień Zamawiającego oraz posiadania przez niego środków finansowych na realizację zadania. Zamówienie zostanie udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki po wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z wykonawcą robót, w szczególności w zakresie warunków umowy, w tym ceny, terminu wykonania.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie kryteriów oceny ofert, o których mowa w rozdziale 17 SWZ, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 17.1 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie ulicy lub drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej, o wartości min. 800 000,00 zł brutto,
b) dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia
i skieruje do jego realizacji min. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.

Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres i wartość robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.4, ppkt. 1) SWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót tj. wykonania minimum 1 roboty przez jeden podmiot.
Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.
Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach);
2) Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe), sporządzony (sporządzone) zgodnie z zasadami o których mowa w rozdziale 16 SWZ, stanowiący (stanowiące) integralną część oferty, sporządzony (sporządzone) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania wraz z tabelą elementów scalonych zgodną z przedmiarami robót. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarach robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru. Pominięcie pozycji przedmiarowych w kosztorysie ofertowym lub wskazania robót innych niż ujęte w przedmiarze, brak dołączenia wskaźników cenowych (Kp - koszty pośrednie w % od R i S; Kz – koszty zakupu w % od M; Z- zysk w % od R, S, Kp), brak dołączenia cen jednostkowych zastosowanych materiałów, sprzętu i stawki 1 godziny robocizny, będzie podstawą do odrzucenia oferty z zastrzeżeniem art. 223 ustawy Pzp;
oraz załączniki:
3) Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1, 9.4 i 10.2 pkt 1 SWZ;
4) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy),
5) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy).
6) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
7) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 8 do SWZ;
3) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiający udziela wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 2% ceny brutto wskazanej w § 3 ust. 1 umowy tj. w kwocie ……………... .
2. Zaliczka zostanie Wykonawcy przekazana w formie jednorazowej płatności.
3. Płatność zaliczki nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy
……………………………………………………………………….………………..nie później niż w terminie 30 dni po otrzymaniu faktury zaliczkowej, do której Wykonawca dołączy dokument potwierdzający zabezpieczenie zaliczki, o którym mowa w ust. 9.
4. Faktura zaliczkowa zostanie wystawiona z uwzględnieniem przepisów art. 108a ust. 1a ustawy o podatku od towarów i usług i będzie zawierała adnotację „mechanizm podzielonej płatności”.
5. Pozostałe wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zapłacone po dokonaniu odbioru końcowego, zgodnie z postanowieniami § 5. Zapłacona zaliczka zostanie zaliczona, po wykonaniu całości zamówienia, na poczet wynagrodzenia Wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia zaliczki zgodnie z art. 442 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Zabezpieczenie zaliczki ustala się w wysokości odpowiadającej 100 % kwoty zaliczki.
8. Zabezpieczenie zaliczki może być wniesione w formie:
1) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
2) gwarancji bankowych;
3) gwarancji ubezpieczeniowych;
4) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
9. Zabezpieczenie musi być ustanowione zgodnie z prawem polskim i podlegać prawu polskiemu.
10. Dokument gwarancji/poręczenia wymaga akceptacji Zamawiającego przed jego podpisaniem przez gwaranta/poręczyciela.
11. Dokument gwarancji/poręczenia wystawiony przez podmiot zagraniczny powinien posiadać tłumaczenie przysięgłe na język polski
12. W przypadku, gdy dokumenty potwierdzające wniesienie zabezpieczenia zaliczki wystawi podmiot zagraniczny dokumenty te winny zawierać klauzulę, iż wszelkie prawa i obowiązki wynikające z wystawionych dokumentów podlegają prawu polskiemu, spory będą rozstrzygane przez polski sąd.
13. Zamawiający nie dokona wypłaty zaliczki w sytuacji braku lub niezgodnego z umową lub przepisami ustawy Praw zamówień publicznych lub z SWZ jej zabezpieczenia.
14. Dokument potwierdzający zabezpieczenie zaliczki musi zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty na rzecz zamawiającego kwoty zaliczki na żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, że Wykonawca, pomimo pisemnego wezwania, nie rozliczył przekazanej mu zaliczki, zgodnie z umową.
15. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia zaliczki w terminie 30 dni od dnia uznania, że umowa została wykonana należycie.
16. W przypadku zmiany umowy polegającej na przedłużeniu terminu wykonania świadczenia wykonawcy Wykonawca zobowiązany jest – przed podpisaniem aneksu - wnieść nowe zabezpieczenie lub aneks do zabezpieczenia uwzględniający nowy termin wykonania świadczenia i dokonani odbioru wykonanych robót.
17. Brak wykonania zobowiązania wskazanego w ust. 16 będzie podstawą do odmowy podpisania aneksu do umowy przez zamawiającego.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych , w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w załączniku nr 2 do SWZ. Ze względu na brak wystarczającej ilości miejsca na uszczegółowienie informacji dotyczących możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, zamawiający informuje że warunki zmiany umowy znajdują się w załączniku nr 2 do SWZ (§ 17 projektu umowy).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-15 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sanok

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-15 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-13

2023-04-28 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA SANOK

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440749

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Kościuszki 23

1.4.2.) Miejscowość: Sanok

1.4.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.4.4.) Województwo: podkarpackie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.4.7.) Numer telefonu: 134656551

1.4.8.) Numer faksu: 134656553

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kaczak@gminasanok.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gmina.sanok.com.pl/bip

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00200873

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-05-04

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00197568

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce”.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę dróg gminnych wraz z oświetleniem w miejscowości Bykowce, na terenie której funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. Przebudową zostanie objętych 15 ulic: Wiśniowa, Kwiatowa,Łany,Tarnowieckiej,Ogrodowa, Różana, Polanki, Zaręby, Kościelna, Jasna, Marii Spanily, Sanowa, Piaskowa, Zielona, Źródlana. Długość wszystkich ulic wynosi 5,19 km. Dodatkowo wykonane zostanie oświetlenie uliczne obejmujące instalację 26 szt. latarni z energooszczędnymi oprawami typu LED. Inwestycja została zainicjowana przez radę sołecką wsi Bykowce, która do Gminy Sanok wniosek o uwzględnienie przebudowy infrastruktury drogowej oraz budowy oświetlenia, jako istotnej nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie wsi. Realizacja projektu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców wsi Bykowce. Funkcjonujące wiele lat gospodarstwo rolne doprowadziło do znaczącej degradacji infrastruktury wsi, w szczególności dróg i przestrzeni użytkowej. Dzięki realizacji projektu poprawi się przepustowość komunikacyjna i drożności sieci drogowej, jakości środowiska naturalnego poprzez redukcję zanieczyszczenia powietrza, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego poprzez budowę nowego oświetlenia. Miejscowość zyska na atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej, a także znacznej poprawie ulegną warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Projekt uwzględnia instalację energooszczędnego oświetlenia ulicznego w technologii LED. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie niskiej emisji. Projekt uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania zapewniając wygodne użytkowanie bez wysiłku dla największej ilości osób bez konieczności adaptacji. Realizacja projektu poprawi mobilność mieszkańców oraz poprzez obniżenie krawędzi jezdni i jej poszerzenie zniweluje bariery architektoniczne, umożliwiając osobom niepełnosprawnym wygodniejsze poruszanie na wózkach inwalidzkich. W efekcie projekt ułatwi wykonywanie codziennych czynności życiowych zapewniając maksymalną równość i dostępność. Projekt bezpośrednio oddziałuje na populację 909 osób (mieszkańcy: Bykowiec), co stanowi 5,01 % ogółu mieszkańców Gminy Sanok. Podsumowując, realizacja projektu ma bardzo pozytywny wpływ na mieszkańców wsi Bykowce.
3. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę drogi gminnej „ul. Tarnowieckiej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe);
- - przebudowę drogi gminnej „ul. Kwiatowej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe).
- kompleksową obsługę geodezyjną na etapie realizacji umowy i po jej wykonaniu, w szczególności wytyczenie geodezyjne i urządzeń do wbudowania.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarach robót stanowiących załączniku Nr 1 do SWZ.
W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów). Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) należy sporządzić zgodnie z pkt 13.4 SWZ.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową, przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6. 2.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych- edycja trzecia - PGR w wysokości 98 % przewidywanej wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 2 % przewidywanej wartości Inwestycji.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce”.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę dróg gminnych w miejscowości Bykowce, na terenie której funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. Przebudową zostaną objęte dwie ulice: Kwiatowa i Tarnowieckiej. Długość tych ulic wynosi 0,88 km. Inwestycja została zainicjowana przez radę sołecką wsi Bykowce, która do Gminy Sanok złożyła wniosek o uwzględnienie przebudowy infrastruktury drogowej oraz budowy oświetlenia, jako istotnej nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie wsi. Realizacja projektu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców wsi Bykowce. Funkcjonujące wiele lat gospodarstwo rolne doprowadziło do znaczącej degradacji infrastruktury wsi, w szczególności dróg i przestrzeni użytkowej. Dzięki realizacji projektu poprawi się przepustowość komunikacyjna i drożność sieci drogowej, poprzez redukcję zanieczyszczenia powietrza poprawi się jakość środowiska naturalnego, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Miejscowość zyska na atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej, a także znacznej poprawie ulegną warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie niskiej emisji. Projekt uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania zapewniając wygodne użytkowanie bez wysiłku dla największej ilości osób bez konieczności adaptacji. Realizacja projektu poprawi mobilność mieszkańców oraz poprzez obniżenie krawędzi jezdni i jej poszerzenie zniweluje bariery architektoniczne, umożliwiając osobom niepełnosprawnym wygodniejsze poruszanie na wózkach inwalidzkich. W efekcie projekt ułatwi wykonywanie codziennych czynności życiowych zapewniając maksymalną równość i dostępność. Projekt bezpośrednio oddziałuje na populację 909 osób (mieszkańcy: Bykowiec), co stanowi 5,01 % ogółu mieszkańców Gminy Sanok. Podsumowując, realizacja projektu ma bardzo pozytywny wpływ na mieszkańców wsi Bykowce.
3. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę drogi gminnej „ul. Tarnowieckiej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe);
- - przebudowę drogi gminnej „ul. Kwiatowej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe).
- kompleksową obsługę geodezyjną na etapie realizacji umowy i po jej wykonaniu, w szczególności wytyczenie geodezyjne i urządzeń do wbudowania.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarach robót stanowiących załączniku Nr 1 do SWZ.
W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów). Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) należy sporządzić zgodnie z pkt 13.4 SWZ.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową, przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6. 2.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych- edycja trzecia - PGR w wysokości 98 % przewidywanej wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 2 % przewidywanej wartości Inwestycji.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-05-15 09:00

Po zmianie:
2023-05-18 09:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-05-15 09:30

Po zmianie:
2023-05-18 09:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-06-13

Po zmianie:
2023-06-16

2023-05-04 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zmianie ogłoszenia - -

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SANOK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440749

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 23

1.5.2.) Miejscowość: Sanok

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 134656551

1.5.8.) Numer faksu: 134656553

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kaczak@gminasanok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gmina.sanok.com.pl/bip

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sanok

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66411a8f-e58f-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246520

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00094159/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00197568

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKI.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1024698,84 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie miejscowości Bykowce”.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
Zakres rzeczowy obejmuje przebudowę dróg gminnych w miejscowości Bykowce, na terenie której funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. Przebudową zostaną objęte dwie ulice: Kwiatowa i Tarnowieckiej. Długość tych ulic wynosi 0,88 km. Inwestycja została zainicjowana przez radę sołecką wsi Bykowce, która do Gminy Sanok złożyła wniosek o uwzględnienie przebudowy infrastruktury drogowej oraz budowy oświetlenia, jako istotnej nie tylko dla mieszkańców, ale również dla podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie wsi. Realizacja projektu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców wsi Bykowce. Funkcjonujące wiele lat gospodarstwo rolne doprowadziło do znaczącej degradacji infrastruktury wsi, w szczególności dróg i przestrzeni użytkowej. Dzięki realizacji projektu poprawi się przepustowość komunikacyjna i drożność sieci drogowej, poprzez redukcję zanieczyszczenia powietrza poprawi się jakość środowiska naturalnego, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Miejscowość zyska na atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej, a także znacznej poprawie ulegną warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie niskiej emisji. Projekt uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania zapewniając wygodne użytkowanie bez wysiłku dla największej ilości osób bez konieczności adaptacji. Realizacja projektu poprawi mobilność mieszkańców oraz poprzez obniżenie krawędzi jezdni i jej poszerzenie zniweluje bariery architektoniczne, umożliwiając osobom niepełnosprawnym wygodniejsze poruszanie na wózkach inwalidzkich. W efekcie projekt ułatwi wykonywanie codziennych czynności życiowych zapewniając maksymalną równość i dostępność. Projekt bezpośrednio oddziałuje na populację 909 osób (mieszkańcy: Bykowiec), co stanowi 5,01 % ogółu mieszkańców Gminy Sanok. Podsumowując, realizacja projektu ma bardzo pozytywny wpływ na mieszkańców wsi Bykowce.
3. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę drogi gminnej „ul. Tarnowieckiej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe);
- - przebudowę drogi gminnej „ul. Kwiatowej” (roboty przygotowawcze, roboty ziemne, elementy ulic, odwodnienie, podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, montaż oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe).
- kompleksową obsługę geodezyjną na etapie realizacji umowy i po jej wykonaniu, w szczególności wytyczenie geodezyjne i urządzeń do wbudowania.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarach robót stanowiących załączniku Nr 1 do SWZ.
W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów). Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) należy sporządzić zgodnie z pkt 13.4 SWZ.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową, przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6. 2.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych- edycja trzecia - PGR w wysokości 98 % przewidywanej wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 2 % przewidywanej wartości Inwestycji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1012873,13 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1130258,93 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1012873,13 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6871659018

7.3.3) Ulica: Aleje Wojska Polskiego 74

7.3.4) Miejscowość: Sanok

7.3.5) Kod pocztowy: 38-500

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1012873,13 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

2023-06-05 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane